Succesvol worden met mobiele marketing

Tegenwoordig kun je niet meer om je heen kijken zonder iemand op zijn mobiele telefoon te zien. De meeste mensen zijn verslaafd aan hun mobieltje en kunnen geen uur zonder. Waar vooral mee bezig wordt gehouden zijn de sociale media. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat. Dit zijn kanalen met miljoenen gebruikers en dus ook consumenten. Er liggen ontzettend veel mogelijkheden voor bedrijven open. Om succesvolle marketing te bedrijven, zal er een grotere focus moeten worden gelegd op de mobiele marketing. In dit artikel leggen we je er alles over uit.

Mobiele marketing

Mobiele marketing wordt ook wel mobile advertising genoemd. Het is een tak van marketing dat is ontstaan door de opkomst van de smartphone. Sinds de apps en sociale media zitten consumenten de hele dag door continu op hun beeldscherm te kijken naar de bezigheden van hun vrienden en van beroemdheden. Dit is een uitgelezen kans voor bedrijven om hun doelgroep te benaderen. Op Instagram, Facebook en Snapchat zijn daarom ook steeds meer mogelijkheden om te adverteren als bedrijf.

Waar liggen de meeste kansen?

Als klein bedrijf wil je misschien niet op alle kanalen focussen, omdat dat je gewoonweg te veel geld kost. Kies daarom voor het kanaal waar jouw doelgroep te vinden is. Op Facebook en Twitter is de wat oudere doelgroep te vinden. Denk hierbij aan de leeftijdscategorie van 30-60 jaar. Op Instagram vind je de millennials en de jongeren. Op Snapchat zijn de gebruikers veelal onder 16 jaar. Kies dus vooral wat bij jouw merk past en speel daarop in.

Wil je nog veel meer leren over social media? Volg dan eens een cursus social media en kijk voor meer informatie op learnit.nl.